Afmelden van een afspraak, te laat of helemaal niet aanwezig.
Afmelden/verzetten van een afspraak:
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan vragen wij u (het liefst 24 uur) van tevoren de afspraak af te bellen of te verplaatsen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden.
Te laat voor uw afspraak:
Bent u te laat voor uw afspraak, meld u zich dan aan de balie. De assistente zal dan met u bespreken of u nog gezien kan worden of dat er een nieuwe afspraak ingepland dient te worden.
Niet aanwezig zonder berichtgeving:
Gezien het feit dat het niet verschijnen van patiënten op het spreekuur niet incidenteel, maar (te) regelmatig gebeurt, hanteren wij (conform de landelijke richtlijnen van de Landelijke Huisartsenvereniging) deze regels:
– U verschijnt 1x niet op uw afspraak? Wij bellen, mailen of sturen een brief met een waarschuwing. Hiervan maken wij een aantekening NVZB (niet verschenen zonder bericht) in uw dossier.
– U verschijnt vaker dan 1x niet op uw afspraak? Dan sturen wij een rekening.
Deze rekening wordt niet betaald door uw zorgverzekering en zult u zelf moeten betalen.